Україна стала випробувальним майданчиком для РФ у веденні гібридної війни - Климпуш-Цинцадзе

Україна може навчити партнерів з НАТО протидіями гібридних загроз. 

Про це в ексклюзивному інтерв'ю "Прямому" розповіла віце-прем'єр з питань європейської та євроатлантичної інтеграції Іванна Климпкуш-Цинцадзе під час міжнародної конференції "На передньому краю гібридної війни".

Щойно якраз тривала вступна дискусія, вона називається "На передньому краю гібридної війни" і тут звичайно щось складно заперечити: Україна, вона на передовій, і оскільки ця міжнародна конференція має однозначну таку назву "Уроки гібридного десятиліття: що треба знати для успішного руху вперед". Як би інакше ставила запитання: "Які уроки винесли наші партнери і як ми зараз можемо захищатися і як вони нам зараз можуть допомогти в нашому захисті, враховуючи передвиборчий рік. У чому наголос і Президент України коли він відкривав цю міжнародну конференцію?

Знаєте, є два компоненти, якими б хотілось відповісти на ваше питання, тому що ця платформа "Україна-НАТО" з протидії гібридним загрозам. Вона була створена на Варшавському саміті НАТО 2016 року, тому що Україна вже має конкретні напрацювання, на жаль конкретний досвід, який ми набули подекуди гірко. Який нам дає можливість ним уже ділитися з країнами-членами Альянсу. В деяких аспектах, в протидії якраз гібридним загрозам ми є вже знавцями, ми є вже тими хто, на жаль, може запропонувати свої відповіді на ці питання, які хочуть врахувати у своїй роботі країни-члени Альянсу. І саме те, що Україна є на цьому передньому краї, цієї гібридної війни, яку Росія веде не суто проти України, а проти західного цивілізованого світу, саме тому наш досвід є такий надзвичайно важливий. Ми, на жаль, багато в чому стали випробувальним майданчиком для Російської Федерації, її способів та методів ведення гібридної війни. Це як перша частина вашої відповіді на запитання. А друга частина, стосується того, що як нам можуть допомогти наші партнери захищатися від тих атак, які ми на собі безпосередньо відчуваємо. Тут абсолютно йдеться про всі ті напрямки гібридних загроз з якими ми зустрічаємось, починаючи від інформаційних атак, тому що це не є суто наша проблема. Російська Федерація розгорнулася зі своїми рупорами пропагандистськими й дезінформаційними не суто на території України.

По-моєму інформаційна атака, вона навіть небезпечніша, ніж зброя, тому що зброю видно, а інформаційну атаку ні?

Дійсно воно таке дедалі більше приходить розуміння, що нема потреби країнам-агресорам прямо, безпосередньо атакувати військовими, якщо ти можеш захопити мізки і свідомість людей. Це дуже небезпечна така царина в якій нам потрібна взаємодія з іншими партнерами, і тут ми розраховуємо і на спільні дії, і на технологічні рішення, і на правові рішення, і на тиск політичний на Російську Федерацію, тобто тут є спектр речей, які ми можемо робити спільно. Поза тим царина кібератак і  кібервикликів. Знову таки Україна того року стала таким випробувальним майданчиком в одній з цих серйозних кібератак, яка мала вплив на весь світ, аж до Австралії, я навіть там, чула проте, що велика кількість компаній, бізнесових компаній австралійських була вражена цим вірусом.

Питання таке глобальне, але всі давно його вже обговорюють і розуміють, усвідомлюють, що це має бути. Я зараз кажу про перспективи бажання і реформування міжнародних інституцій, а власне зокрема і Організації Об'єднаних Націй. Саме в контексті того, що воно вже не може бути таким впливовим, тому що в Радбезі ООН, як постійний представник присутня Росія, яка своїм правом, правом вето блокує всі рішення, власне які необхідні для досягнення миру в Україні. Я говорю про введення миротворчої місії ООН і саме всі це усвідомлюють, всі це розуміють, всі країни все більше починають говорити про те, що необхідне це реформування, і власне Україна могла б запропонувати цей механізм реформування Організації Об'єднаних Націй. Є напрацювання у нас в цьому напрямку, я маю на увазі дипломатичні напрацювання, які ми безумовно і публічно їх просто не озвучують. Чи йде робота у цьому напрямку і наскільки вона ефективна?

Реформа ООН дійсно вже є напевно перезріла на часі й чинний генеральний секретар ООН, коли обирався на посаду також одним з його пріоритетів було реформування ООН, в деяких частинах він вже просуває цей порядок денний і дещо вже вдається робити, але для того щоби реформувати цю чи не найстарішу таку чинну структуру, міжнародну, тим більше єдину глобальну структуру, звичайно потрібна підтримка щонайменше третини світу щоби почати з якогось консенсусу. Консенсус я думаю, чи не консенсус, а принаймні таке розуміння, усвідомлення необхідності реформування є. А вже способи втілення його в життя безумовно будуть ускладнюватися, тими ж діями, того ж чинного члена Радбезу і постійного члена Радбезу, як Російська Федерація.

Суто таке от внутрішньополітичне українське питання, воно стосується українських політиків у контексті виборів, які ще офіційно не стартували, але де-факто це відбулося вже давно. Ті заяви, тих українських політиків, які власне говорять про позаблоковість, про "Будапешт плюс" і можна зараз багато таких концепцій передвиборчих назвати. Чи впливають вони і якщо так, то наскільки сильно власне ставлення наших партнерів до України, є чітко зафіксований зовнішній курс України, а потім починаються заяви лідерів окремих фракцій, окремих політичних сил типу "ні, потрібна позаблоковість, потрібний нейтральний статус, Україна впорається сама, або пригадаймо Будапештський меморандум і зробимо за такою формулою "Будапешт плюс". Як вони до цього ставляться?

По-перше, давайте почне з того, що ці заяви насамперед впливають, дезорієнтують і деморалізують нашого українського громадянина і це найбільша напевне проблема, тому що ми визначилися, ми у 2014 році почали платити над величезну ціну за наш вибір - з Майдану і Революції Гідності й кожного дня з початку російської агресії на території України, тоді коли вона була позаблоковою, що було зафіксовано в нашому законодавстві, що немало ніяким чином, в якийсь спосіб нервувати Російську Федерацію. Російській Федерації не потрібна якась додаткова причина чи привід, щоб атакувати. Російська Федерація де-факто не може перетравити існування незалежної, вільної та успішної України. Вона робити поки от цей політичний режим існує в РФ буде робити для того. щоб знищити нас, підібгати під себе, щоб слабких, як їм здається підібгати, а сильних деморалізувати й дезорієнтувати. тому ми працюємо сьогодні з країнами й Альянсу і членами ЄС, того щоби мати цю єдність протидії цій РФ. Як вони сприймають. Як наші партнери сприймають ось ці всі заяви, як безвідповідальність. Відповідальність політиків, особливо, коли йдеться відповідальність особливо за безпеку країни, вона в частині своїй полягає у відповідальності виконання тих зобов'язань, які держава взяла на себе, так от держава взяла на себе міжнародне право, дотримуватися зобов'язань міжнародного права. І ми в цьому сильні, що на нашому боці правда, і на нашому боці право, а маніпулювати цими всіма форматами допоки ніде не отримали згоди РФ, що вона що-небудь, який-небудь інший формат підпише. Ніж той який сьогодні функціонує і дає нам можливість впливати санкціями на РФ і примушувати її до миру, примушувати її до дотримання норм міжнародного права - це просто безвідповідально.

Раніше "Прямий" повідомляв, що глава уряду Росії Дмитро Медведєв підписав постанову, яка вводить спеціальні економічні заходи щодо 322 громадян і 68 компаній з України.

Прямий канал

07-11-2018

НАВЧИСЬ БУТИ ХОРОШОЮ ПОЛІТИКИНЕЮ

Школа ПУЛу жінок
заходь!
Відеоматеріали
Для тих, хто хоче бути професіоналом в політиці
Жінки-народні депутатки
Суб’єкт висування - Політична партія «НАРОДНИЙ ФРОНТ», обрана в загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі.
Copyright www.womeninpolitics.org.ua. All rights reserved
Яндекс.Метрика