Борги місцевих адміністрацій хочуть закласти в держбюджет, - Оксана Калетник

Зміни до Бюджетного кодексу України, які дозволяють брати запозичення поза бюджетними призначеннями, призведуть до розбалансування державного бюджету. Про це заявила перший заступник Голови Комітету ВР з питань бюджету Оксана Калетник, коментуючи результати засідання профільного комітету.
 
Нагадаємо, Міністерство фінансів України, виправляючи деякі помилки в законі про державний бюджет України на 2013 рік, наполягає на ухваленні змін у Бюджетному кодексі. Суть цих змін полягає в тому, щоб дозволити розпорядникам бюджетних коштів, міністерствам і місцевим адміністраціям брати кредити під держгарантії поза бюджетними призначеннями (тобто не передбаченими державними програмами в бюджеті-2013). Зокрема, згідно нового трактування  статті 23 Бюджетного кодексу представниками Міністерства фінансів, вона повинна виглядати так: «Будь-які зобов'язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності бюджетного призначення, якщо інше не передбачено цим кодексом або законом про державний бюджет».

Варто, однак, відзначити, що в головному фінансовому кошторисі країни на поточний рік вже визначено, що розпорядники бюджетних коштів, які самі є бюджетниками, мають можливість брати кредити поза бюджетними призначеннями. Тим самим, третій розділ держбюджету-2013 суперечить Бюджетному кодексу. І Мінфін, «проштовхуючи» певні зміни, просто намагається привести кодекс у відповідність з тими порушеннями, які були закладені раніше, прикриваючись благими намірами. Зокрема, депутатам пропонують змінити статтю 23 Бюджетного кодексу лише на один рік.

«Якщо дозволити брати запозичення поза бюджетними призначеннями навіть на один рік, це неминуче призведе до розбалансування державного бюджету», - підкреслила Оксана Калетник.
Вона нагадала, що сьогодні існує дозволена «планка» на бюджетні запозичення у розмірі 50 млрд. грн. Однак, якщо до Бюджетного кодексу будуть внесені зміни, ця «планка» буде збільшена за фактом.

«Сьогодні існує певна процедура для залучення кредиту, коли необхідно спочатку узгодити збільшення бюджетного боргу в цілому. Після цього готується програма, прораховується її фінансування, узгоджується, вводиться в спеціальний реєстр і тільки після цього можна отримати гроші. Однак після внесення змін до БК, ми дозволимо розпорядникам бюджетних коштів брати гроші в борг, закладаючи майно державної та комунальної власності під програми, які не мають прозорості. Адже їх буде бачити тільки виконавча влада », - пояснила Оксана Калетник і уточнила, що Міністерство фінансів не веде статистики використання кредитів місцевою владою.

Тобто, точного обліку, скільки місцевими адміністраціями було залучено кредитів, скільки з них були погашені самостійно, а яку частину довелося повертати державі, не існує. Крім того, за її словами, за відсутності бюджетного призначення, незрозумілі цілі, на реалізацію яких місцева влада буде спрямовувати кредитні кошти. «Простіше кажучи, кожна адміністрація зможе взяти гроші під державне та комунальне майно під які завгодно програми. І якщо ці програми не будуть виконані місцевою владою, гасити їх борги буде держава. Навантаження ляже на кожного українця », - вважає парламентарій.

«За великим рахунком в кодексі сказано, що в момент, коли розпорядники бюджетних коштів беруть і підписують запозичення, ми передаємо їм право розпоряджатися суверенністю держави. Якщо завтра вони не виконують своїх зобов'язань за кредитами, далі ці кредити накопичуються, як борг держави, і ми просто втрачаємо свою самостійність», - підкреслила Оксана Калетник.

За її словами, пропоновані зміни до Бюджетного кодексу виключають і громадський контроль. Від прийняття рішень із запозичень усувається громадськість і парламент. «Мова йде про те, щоб вибити табуретку з-під ніг громадськості, а парламент перетворити на якийсь транзитний орган, який ні на що не впливає», - підсумувала вона.

ПРЕС-СЛУЖБА
Народного депутата України
Оксани Калетник

08-11-2017

НАВЧИСЬ БУТИ ХОРОШОЮ ПОЛІТИКИНЕЮ

Школа ПУЛу жінок
заходь!
Відеоматеріали
Для тих, хто хоче бути професіоналом у політиці. Створено в рамках проекту "ПУЛ жінок".
Жінки-народні депутатки
Член депутатської фракції Політичної партії "Європейська Солідарність" у Верховній Раді України дев'ятого скликання
Член депутатської фракції Політичної партії "Європейська Солідарність" у Верховній Раді України дев'ятого скликання Голова Комітету Верховної Ради України з питань інтеграції України з Європейським Союзом Веб-сторінка Керівник групи з міжпарламентських зв’язків з Грузією Веб-сторінка Перший заступник співголови групи з міжпарламентських зв’язків з Сполученими Штатами Америки Веб-сторінка Член групи з міжпарламентських зв’язків з Канадою Веб-сторінка Член групи з міжпарламентських зв’язків з Республікою Індія Веб-сторінка Член групи з міжпарламентських зв’язків з Республікою Польща Веб-сторінка Член групи з міжпарламентських зв’язків з Федеративною Республікою Німеччина Веб-сторінка Член групи з міжпарламентських зв’язків з Сполученим Королівством Великої Британії та Північної Ірландії Веб-сторінкаДата народження: 5 липня 1972р.Відомості на момент обрання: освіта вища, Віце-прем’єр-міністр з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України, безпартійнa, проживає в місті Києві, судимість відсутня, включена до виборчого списку під № 10.
Copyright www.womeninpolitics.org.ua. All rights reserved
Яндекс.Метрика