






Жіночий консорціум України в ході гендерного моніторингу місцевих виборів 2015 року окрім власне гендерних питань виявляє багато інших цікавих моментів.
Так, осередок ЖКУ у Сумах відзначає вкрай низький рівень організації передвиборчої кампанії партій. Це стосується як партій «зі стажем», так і відносно молодих.
«Навіть якщо у партії є штаб чи офіс, а також прес-секретар, отримати інформацію про зустрічі кандидатів з виборцями було просто неможливо!, - розповідає координаторка моніторингу місцевих виборів у Сумах Юлія Савельєва, - Майже всі політичні сили, були «зав’язані» лише на номери мобільних телефонів, господарі яких або не відповідали на дзвінки, або не володіли жодною інформацією про вибори».
Аналізуючи рівень організації зустрічей з виборцями кандидатів-жінок і кандидатів-чоловіків монітори зробили ще один цікавий висновок.
«Зустрічі кандидатів та кандидаток з виборцями мали свої відмінності, зумовлені приналежністю до партій. В середньому, за нашими спостереженнями, число учасників зустрічей було більшим у відомих на національному рівні партій, та у добре відомих особистостей», зазначає Юлія Савельєва.
При цьому, за її словами, зустрічі з виборцями чоловіків-кандидатів і жінок-кандидаток однієї і тієї ж партії теж відрізнялись цікавими деталями.
Наприклад, кандидат від політичної партії «Всеукраїнське об’єднання «Батьківщина» проводив зустріч із виборцями у центрі надання соціально-психологічної допомоги учасникам АТО. У той же час там проходила зустріч учасників АТО. Таким чином кандидат зібрав близько 50 слухачів. У той же час кандидатка від цієї ж політсили, зустрічалась на вулиці з мешканцями житлового району. Але так і не змогла зібрати більше 10 осіб, попри те, що їй допомагав агітувати чинний міський голова.
Кандидат від провладної партії «Блок Петра Порошенка «Солідарність» на зустрічі з виборцями, навіть маючи команду із 7-и осіб, музичний супровід і гучномовець так і не зміг зібрати більше 15 виборців. Ще гіршою була ситуація у кандидатки від цієї ж політсили. Вона не мала жодного помічника чи підтримки. Тому їй доводилось розповідати про свою програму, звертаючись персонально до кожного, кого зустрічала у дворі.
Зустрічі кандидатів інших політсил не відрізнялись ні організацією, ні креативністю. Як правило, вони полягали у намаганні привернути до себе увагу в людних місцях. Успіху такі дії, за спостереженням моніторів, не мали.
Також монітори відзначили більшу підготовленість промов чоловіків-кандидатів. «Можливо, жінки також мали промови, але у більшості випадків вони не могли себе проявити, через відсутність слухачів у такій кількості та за таких організаційних умов, які мали чоловіки», - підкреслює Юлія Савельєва.