






Держава має повернутися обличчям до дітей із особливим потребами, забезпечивши їм умови для отримання освіти та подальшої реалізації набутих знань.
Про це заявила народний депутат з УКРОПу Ірина Констанкевич, коментуючи ухвалення в парламенті закону щодо доступу осіб із особливими освітніми потребами до освітніх послуг, інформують у прес-службі УКРОПу.
«Те, що ми проголосували за цей гуманний закон, дасть змогу дітям з особливими потребами бути в соціумі і, навіть маючи певні обмеження, здобувати освіту й застосовувати знання в житті. Ми не повинні робити вигляд, що таких дітей не існує», – сказала Ірина Констанкевич.
Нардеп зазначила, що за роки незалежності Україна відкотилася назад у питанні підтримки неповносправних дітей. Натомість їм необхідно приділяти вдвічі більше уваги порівняно зі здоровими дітками. «Це наш гуманний обов’язок як суспільства. Нам слід припинити створювати псевдоумови – пандуси, на які не можуть заїхати візочники, імітацію підручників для незрячих – і нарешті повернутися до особливих діток та їхніх батьків обличчям. Це потрібно не тільки їм, а й тим, хто їх оточує. Безперечно, треба враховувати особливості захворювання, але держава має забезпечити соціальні ліфти для таких діток», – додала народний депутат.
Ірина Констанкевич також повідомила, що, за словами авторів законопроекту, на його реалізацію у новому навчальному році додатково передбачено 2 млрд грн, які спрямують на створення умов, підручників, оплату праці вчителів та персоналу, котрий надаватиме допомогу неповносправним дітям у процесі навчання. Крім того, нардеп звернула увагу на те, що важливо зберегти систему інтернатів для особливих дітей – за умови, що вони насправді працюють. Це дасть змогу батькам обирати, яка форма навчання підходить їхній дитині.
Нагадаємо, за закон № 6437 проголосувало 297 народних депутатів. Документ закріплює право на освіту осіб із особливими освітніми потребами й надає їм можливість отримувати знання в усіх навчальних закладах, у тому числі безоплатно в державних і комунальних навчальних закладах, незалежно від «встановлення інвалідності». Закон також запроваджує та регулює дистанційну й індивідуальну форми навчання, визначає поняття «особа з особливими освітніми потребами», «інклюзивне навчання».
До слова, у Луцьку для особливих діток, які не можуть самостійно піднятися на другий поверх, навчальні класи у міському навчально-реабілітаційному центрі перенесли на перший поверх. Окрім цього, вже завершили виготовлення документації на облаштування зовнішнього ліфту,