






Бажання змінити місцеву політику, оновити місцеву владу, вирішувати проблеми на місцях - головні причини, які приводять жінок у партії та на вибори. Такого висновку дійшли експерти ВГО «Жіночий консорціум України», після аналізу результатів гендерного моніторингу місцевих виборів 2015 року.
Серед висновків, що увійшли в аналітичний звіт відзначимо такі моменти:
- Більшу ресурсну підтримку отримували ті кандидатки, що балотувалися від «старих і багатих» партій;
- Окрім партій, жінок на виборах підтримують сім’ї, друзі, колектив, своя громадська організація, волонтери; бізнес-структури;
- Серед головних бар’єрів для успішної виборчої кампанії та участі у виборах жінки називали нерівні умови ведення виборчої кампанії серед кандидатів, підкуп виборців, адміністративний тиск; сімейні обов’язки; брак коштів;
- Виявлено негативне ставлення виборців до молодих кандидаток та упереджене ставлення до жінок-кандидаток взагалі. При цьому найбільшу упередженість виявляють жінки похилого віку;
Аби посилити участь жінок у політиці, самі жінки пропонують підвищувати публічність, «видимість» жінок у медіа та соціумі та проводити інформаційну та просвітницьку роботу щодо просування ідей гендерної рівності серед виборців.
Саме інформаційні скандали із «жіночими квотами» учасниці моніторингу називали найбільш ефективним інструментом, що допоміг їм більше, ніж сам факт наявності квот. Квотування на виборах 2015 року більшість жінок назвали формальністю, оскільки квоту вважали «не обов’язковою». А от «інформаційна хвиля», щодо гендерних квот та участі жінок у виборах, на думку самих жінок, познайомила виборців з цією проблемою, і стала своєрідною «просвітницькою кампанією».
Дослідження проводилось Всеукраїнською громадською організацією «Жіночий консорціум України» (ЖКУ) у рамках проекту «Гендерного моніторингу місцевих виборів» за підтримки IDEA (INTERNATIONAL INSTITUTE FOR DEMOCRACY AND ELECTORAL ASSISTANCE; Інститут демократії та підтримки виборів, Швеція).
Результати моніторингу будуть оприлюднені 18 грудня 2015 року.