






«Так склалось історично, що і поліція, і прокуратура, і суди використовуються в Україні на всіх виборах, крім, мабуть 2014 року, як адмінресурс, щоб допомогти владі або провладному кандидату пройти і отримати додаткові голоси і підтримку», – заявляє депутат «Самопомочі» Олена Сотник.
Вона пояснює, що є велика низка інструментів, щоб зупинити фальсифікації на виборах, починаючи з адміністративної відповідальності, багато інструментів є і в руках ЦВК. За порушення порядку агітації Центрвиборчком може накладати певні санкції як на політичні сили, так і конкретних кандидатів. Передбачена відповідальність як для тих, хто підкуповує виборців або фальсифікує результати виборів, так і тих, хто бере гроші за це. Але закони – це одне. А як їх виконують –
зовсім інше.
І ілюстрацією тут є приклади виборів на мажоритарному окрузі в Чернігові, де кандидати цинічно та відкрито «засипали гречкою» виборців і жодної справи за фактом. Сьогодні надходять сотні повідомлень про те, що окремі політичні сили формують так звані «мережі» для централізованого підкупу – й жодної порушеної справи.
Тому, як каже Олена Сотник, ми можемо навіть окремий кримінальний кодекс написати для притягнення до відповідальності за фальсифікації та підкуп під час виборів. Але допоки прокуратура, поліція та суди не будуть робити свою справу, притягувати до відповідальності незалежно від назв партій та прізвищ кандидатів – ситуація не зміниться.