






За словами народного депутата «Об’єднання «Самопоміч» Тетяни Острікової, кількість авто на іноземній реєстрації, які в народі називають «євробляхами», на українських автошляхах постійно збільшується.
Цифри озвучуються різні: самі автомобілісти кажуть, що таких машин вже близько 2 мільйонів. ДФС у вересні оприлюднював іншу цифру — 167 тисяч. Проблема з підрахунком виникає через те, що держава не може проконтролювати, скільки їх ввезено та в якому митному режимі, скільки вивезено, а також хто ними керує і хто є їх власниками. Відповідно, якщо трапляється ДТП, то притягнути до відповідальності водія можливо, тільки якщо він сам зізнається, що керував машиною і порушив правила дорожнього руху.
«Є кілька чинників, через які українці вимушені їздити на авто з іноземною реєстрацією. Це неможливість ввезення авто стандарту нижче, ніж Євро-5, а також занадто високе податкове навантаження на імпорт б/у авто. Обидва фактори є наслідком того, що влада багато років імітувала підтримку національного виробника, автопрому. При цьому чинний уряд самоусунувся від вирішення проблеми, а Прем’єр-міністр перекладає це на парламент та, зокрема, на податковий комітет», – зазначає народний депутат.
Вирішити проблему, за її словами, можна шляхом зниження податкового навантаження, зокрема акцизу, мита, на ввезення всіх вживаних авто не старше відповідного року випуску. Це зробить такі авто доступнішими для українців та дозволить їм офіційно сплатити прийнятну суму розмитнення в бюджет та поставити авто на українські номери.
«Держава отримає інструмент контролю за водіями, бюджет – податки, українці – доступніші авто, автосервіси та заправки – більше клієнтів. Формування державної політики у сфері автопрому та задоволення попиту українців в якісних, але доступних авто, є прямою компетенцією уряду. Однак знизити акцизи можна тільки через зміни в Податковому кодексі, а уряд за весь час своєї роботи відповідного законопроекту не напрацював», – наголошує Тетяна Острікова.
На її думку, не видається прийнятним і молдовський варіант разової легалізації авто з іноземною реєстрацією. По-перше, це виняток для однієї категорії людей, що дискримінує всіх інших. По-друге, розмитнення для авто з бензиновим двигуном об’ємом 1,5 куб, старшого 8 років, за молдовським варіантом все одно коштуватиме 1910 євро (300 євро мито, 792 євро акцизний податок, 818 євро ПДВ).
«Тим не менше, молдавський уряд спромігся вирішити ситуацію, а український уряд поки що самоусунувся. То, може, нам сюди молдавський уряд запросити?» – зауважує Тетяна Острікова.
Народний депутат наголошує — держава повинна визнати, що виробництво автомобілів в Україні не задовольняє попит населення, тому їхню потребу можна задовольнити за рахунок імпорту доступних вживаних авто. Тим більше, що парламент раніше ухвалив закон, яким машини стандарту ЄВРО-5 (не старіші 2010 року виробництва) було дозволено розмитнювати з пільговим акцизом. Але дія цього закону закінчується вже 31 грудня 2018 року.
«Тому потрібно «посунути» ці стандарти та знизити акцизи для всіх вживаних авто раз і назавжди», – підсумовує Тетяна Острікова.
Самопоміч